最新PTRパッチの変更点から要点のみ抜粋拙訳。クラス変更点は前記事のデータマイニングと同じなので省略。面倒だから訳もなし。夜にでも見なおして訂正・追記予定。色々おかしいとこ気づいた範囲で整理・訂正。既知のバグ追記。
公式パッチノート(変更点は赤字、ただし前回のがそのまま残ってる箇所もアリ)
http://us.battle.net/d3/en/blog/14569138/patch-210-ptr-patch-notes-updated-july-18-7-18-2014
このパッチでは以下の3つに既知の不具合があるらしいので、現在は一時的に機能を制限中。
Carnevilのレジェンダリパワー
Fierce Loyalty(WDのパッシブ)
Bane of the Powerful (Legendary Gem)
Carnevilは装備してもFetishesが一緒に毒矢を撃たない。Fierce Loyaltyは追加のZombie Dogは出てきてもボーナスが付かない。以上の3つは次のパッチビルドで使えるように戻す(まだパッチあるのね)。
パッチノートでは遡及適用なしとされているレジェンダリの変更がPTRへのコピー持込では変更が適用されてたりと少し食い違いがある模様(FurnaceやRimeheartみたいにnerf宣告されてたヤツだけかも)。
PTR-ONLY CHANGES
Portals to the Treasure Realm can now only spawn in Adventure Mode at level 70
(Treasure RealmへのポータルはLv70のアドベンチャーのみで出現)
Goblin rift portals will now only allow players who were present when the portal was created to enter
(Goblin rift portalsはポータルが出現した時にいたプレイヤーのみ入れる)
Players may now change skills, items and teleport to, or in from other locations after the Greater Rift Guardian has been killed
(グレーターリフトではボスを倒した後でスキル変更、装備変更、テレポアウトまたは他の場所からテレポインすることができる)
A countdown timer will now be displayed when you start a Rift of Trials
(スタート時にカウントダウンタイマーが表示される)
Players may now open their inventory while in Greater Rifts, but items cannot be moved or equipped
(グレーターリフト内でインベントリを開くことができるが、アイテムの移動や装備はできない)
Players participating in a Greater Rift are now restricted from swapping items, skills and passives in town until the rift guardian has been defeated
(グレーターリフトに参加しているプレイヤーは街でもアイテム、スキル、パッシブの変更はボスを倒すまで制限される)
The amount of Life on Hit granted by items and Paragon points has been further increased
(アイテムとPLにより得られるLoHの量を更に増やした)
Legendary gems now start at rank 0
(レジェンダリジェムの初期ランクが0に)
Changes have been made to the frequency at which Legendary gems are upgraded
(レジェンダリジェムは一度のアップグレードで複数ランクアップするのではなく、アップグレードできる回数/頻度を増やす)
*過去のブルコメもとに意訳。
Note: Because of this change the power of each upgrade has been reduced, but the overall rate at which gem power is gained through upgrades should remain roughly the same
(これによりアップグレード毎のパワーは減るが、ジェムが成長する過程で得られるパワーは全体として概ねこれまでと同じ)
Enforcer
Has been redesigned
(再設計)
Increases the damage of your pets by 25%
(ペットの与ダメージ25%増量)
Secondary Power: Your pets take 30% reduced damage
(セカンダリ:ペットの被ダメージを30%減らす)
GENERAL
The amount of Life per resource spent granted by items has been significantly increased
(アイテムによって得られるリソース消費ごとのLifeの量を大幅に増やした)
These changes are retroactive and will apply to existing gear
(この変更は既に所有しているアイテムにも遡って適用)
Cooldown Reduction now affects the recharge time of skills with charges
(CDRはチャージスキル(Dashing StrikeとかRevenge)の再使用までの時間にも影響する)
CLASSES
*クラスの変更は前記事のデータマイニング情報と同じなので割愛
Classesセクションリンク
http://us.battle.net/d3/en/blog/14569138/patch-210-ptr-patch-notes-updated-july-18-7-18-2014#classes
ITEMS
The sell value of Health Potions and dyes has been reduced to 1 gold
(ヘルスポーションと染料の売値が1ゴールドに)
The amount of Life on Hit provided by the top 4 ranks of Amethysts has been significantly increased
(アメジストのジェムランク上から4つのLoHを大幅に増量)
Imperial increased from 800 to 3000
Flawless Imperial increased from 900 to 6400
Royal increased from 1000 to 8800
Flawless Royal increased from 1100 to 11200
Urshi will appear every time a Greater Rift Guardian is defeated and will allow you to upgrade either your Greater Rift Keystone or a Legendary Gem
(Urshiはボス討伐でGRが終了した時も必ず出現する。キーストーンかジェムのどちらかをアップグレードすることができる)
Upgrading a Greater Rift Keystone will allow you to continue on to a more challenging Greater Rift
(GRのキーストーンをアプグレした場合は次のレベルに進むことができる)
In order to upgrade your Rift Keystone, you must complete the current Greater Rift level within the designated time limit
(キーストーンをアプグレするためには制限時間内にリフトをクリアしている必要あり)
You can earn additional attempts to upgrade your Legendary gems by reaching higher tier Greater Rifts
(高レベルのリフトに進めばジェムのアップグレードに挑戦できる回数が増える)
The base damage range of all two-handed melee weapons has been increased by approximately 23-26% 26-30% depending on the speed of the weapon, with slower weapons receiving a slightly higher increase
(2HMWの基本ダメージが更に増えた。26-30%)
This change affects weapons from level 10 – 70
(この変更はLv10-70のアイテムに影響)
*2HMWのベースダメージ増加は既に所有しているアイテムにも遡及適用される。
Etrayu
Now rolls with +15-20% Cold damage
(+15-20% Cold damageがロールされる)
Haunt of Vaxo
Now triggers from Stuns performed by pets
(ペットによるスタンでもトリガーになる)
Heart Slaughter
Now rolls with +25-30% Physical damage
(+25-30% Physical damageがロールされる)
Rimeheart
Has been redesigned
(再設計)
10% chance to instantly deal 1800-2400% weapon damage as Cold to Frozen enemies
(凍った敵に10%の確率で即座に武器ダメ1800-2400%をコールドダメージで与える)
Stalgard’s Decimator
Can no longer smart roll for Witch Doctor or Wizard
(WHとウィズはスマートロールの対象外)
Strongarm Bracers
Now triggers from knockbacks performed by pets
(ペットによるノックバックでもトリガーになる)
The Furnace
Has been redesigned
(再設計)
Increases damage against elites by 40-50%
(エリートへのダメージが40-50%増加)
Uskang
Now rolls with +15-20% Lightning damage
(+15-20% Lightning damageがロールされる)
Wrath of the Bone King
Now rolls with +25-30% Cold damage
(+25-30% Cold damageがロールされる)
Monk
Vigilante Belt
Legendary power added
(レジェンダリパワー追加)
Mystic Ally summons two Mystic Allies to fight by your side
(Mystic Allyで召喚できるMAが2体になる)
Wizard
The Grand Vizier
Legendary power added
(レジェンダリパワー追加)
Reduces the Arcane Power cost of Meteor by 40%-50%
(メテオのコストが40-50%減少)
Now rolls +25-30% Meteor damage as a fifth primary affix
(5本目のプライマリとして+25-30% Meteor damageを追加)
*Note: Existing items will not be affected by these changes. Only new versions of the items will roll with the added Legendary power.
(既に所有しているアイテムはこれらの変更の影響を受けない。新規のレジェンダリのみ追加のレジェンダリパワーがロールされる)
Barbarian
Fury of the Vanished Peak
Now rolls +25-30% Seismic Slam damage as a fifth primary affix
(5本目のプライマリとして+25-30% Seismic Slam damageを追加)
Madawc’s Sorrow
Stun duration increased from 1 to 2 seconds
(スタンの持続時間が1秒から2秒かに増加)
Crusader
New Crusader Armor Set (名称未定)
(2) Set Bonus
+500 Strength
(4) Set Bonus
+100% Shield Bash Damage
+100% Sweep Attack Damage
(6) Set Bonus
Hitting an enemy with Shield Bash or Sweep Attack grants 20% Attack Speed for 3 seconds, stacking up to 5 times
(Shield BashかSweep Attackがヒットする度に3秒間ASが20%増える。最大5回スタック)
Demon Hunter
Balefire Caster
Now rolls with +15-20% Fire damage
(+15-20% Fire damageがロールされる)
The Shadow’s Mantle
(4) Set Bonus
Has been redesigned
(再設計)
Now causes Shadow Power to last forever
Now enables all Shadow Power runes
(全てのShadow Power runesが適用される)
Monk
Flying Dragon
Bug Fixes
Fixed an issue preventing this item from correctly granting +100% Attack Speed
(AS+100%が反映されていなかった不具合を修正)
Gyana Na Kashu
Fireball weapon damage increased from 300-400% to 525-700%
(ファイアーボールのダメージが300-400%から525-700%に増加)
Incense Torch of the Grand Temple
Has been redesigned
(再設計)
Reduces the Spirit cost of Wave of Light by 60%-80%
(Wave of Lightのコストが60-80%減少)
Now rolls +25-30% Wave of Light damage as a fifth primary affix
(5本目のプライマリとして+25-30% Wave of Light damageを追加)
The Flow of Eternity
Cooldown reduction for Seven-Sided Strike increased from 45-50% to 45-60%
(Seven-Sided StrikeのCDRが45-50%から45-60%に増加)
Witch Doctor
p1_CeremonialDagger_norm_unique_02 (名称未定)
New Ceremonial Dagger
Your Poison Darts and your Fetishes’ Poison Darts now pierce
(プレイヤーとFetisheのPoison Dartsが貫通する)
The Gidbinn
Fetishes spawned by The Gidbinn should now work with the Fierce Loyalty passive and Carnevil’s Legendary Power
(このアイテムで出てきたFetishesにもFierce LoyaltyのパッシブとCarnevilの効果が反映される)
Monk
p1_fistWeapon_norm_unique_02
New Legendary Fist Weapon
Increases the maximum stack count of Sweeping Winds by 5-7
(Sweeping Windsの最大スタックが5-7に増える)
Witch Doctor
p1_CeremonialDagger_norm_season_01 (名称未定)
New Legendary Ceremonial Dagger
Soul Harvest now stacks up to 10 times
(Soul Harvest が最大10回スタックする)
CRAFTING
New buttons have been added to salvage all normal, magic, or rare quality items in your inventory at once
These buttons unlock when the Blacksmith reaches maximum level
*今回のパッチの変更点としてパッチノートには赤字で書いてあるけど前回と同じ。職人レベルMAXでレア度ごとに一括サルベージ可能。
Class-restricted appearances can now be applied to any item of the same slot
(クラス制限のある外観をスロットが同じアイテムすべてに適用できる)
If an item that has been transmogrified with a class-restricted appearance is equipped on a class that isn’t normally able to equip the item to which the appearance belongs, the base appearance will be used instead
(クラス制限ありの外観にトランスモグしたアイテムを、本来なら外見上装備できないクラスが装備した場合、代わりにトランスモグのベースとなった装備可能なアイテムの見た目が表示される)
For example: You can Transmogrify your Barbarian’s Vile Ward to look like Raekor’s Burden, but if you use that same Vile Ward on your Crusader it will still look like a Vile Ward
(例:バーバリアンのVile WardをRaekor’s Burdenにトラモグしたとする。ただし同じVile Wardをクルセーダーに持たせた場合は見た目はVile Wardのまま)
USER INTERFACE
The value of an item’s Legendary power will now be displayed in blue on the tooltip
(ツールチップのレジェンダリパワーのバリュー/数値は青字で表示される)
Legendary power roll ranges will now be displayed on the tooltip when holding CTRL
(CTRキー押しでレジェンダリパワーのロール幅が表示されるようなった)
Clan news will now display when a player was removed from a Clan and who removed the player
(クランニュースではプレイヤーがクランから除名された時、誰が除名したかが表示される)