OWL放送でも紹介されていので『#babybaychallenge』について説明します。
I’ll just leave this here for all of Baby’s Baes… The @KING_BABYBAY instagram is LIVE! ⚡️
📷: https://t.co/dFdjd5K8EW pic.twitter.com/8uJ82GhBWW
— San Francisco Shock⚡ (@SFShock) February 2, 2018
元々はサンフランシスコのBabybayがインスタ開設を記念した白黒のセルフィーがきっかけ。
サンフランシシコのスタッフがジョーク気味にこのポーズにチャレンジしたことでSNSで広まり、チームがこれをチャリティーに利用することを考えつきます。
It’s begun… Take a side by side picture that matches this photo, post and challenge at least one friend to do the same. For every #babybaychallenge post that tags @SFShock, we’ll donate to Shock’s social initiative: youth focused Mental Health orgs in the SF/Bay area ⚡️ pic.twitter.com/jAfFd8dId3
— San Francisco Shock⚡ (@SFShock) February 5, 2018
#babybaychallengeのハッシュタグとこのモノクロの自撮りポーズをオリジナルと一緒に@SFShockあてにリプすると1件ごとに地元ベイエリアにある青少年を対象とした精神疾患をケアする非営利団体(National Alliance on Mental Illness in San Francisco)に寄付されるとのことです。
Let’s do this! Join me in the #BabyBayChallenge to support our commitment to youth mental health initiatives in the SF Bay Area with @SFShock pic.twitter.com/wVk1ioOko4
— SHAQ (@SHAQ) February 7, 2018
ショックを保有しているNRGの共同オーナーでもあるシャキール・オニールをはじめOW関連の多数の著名人がこのチャレンジに参加している他、ロンドン、フロリダ、上海もこのムーブメントに賛同しています。
ちなみにこの人も。
@SFShock #BabyBayChallenge pic.twitter.com/8SpomijhwO
— Pine (@tf2pine) February 7, 2018