PATCH v2.1.2.28709 PTRのパッチノートです。まだ見なおしてないのでいくつか間違いがあるかと思います。
赤字で記載された箇所が今回の追加・変更内容です。
Below you’ll find the preliminary PTR patch notes for patch 2.1.2. Please note that this isn’t the final version of the patch notes and that some changes may not be documented or described in full detail.(ここに書かれているPTRパッチノートはパッチ2.1.2の前置なので最終バージョンではありません。いくつかの変更や詳細については書かれていない場合があります。)
PTR PATCH 2.1.2 – v2.1.2.28709
To provide feedback on patch 2.1.2, please visit the PTR Feedback forum.
To report any issues you experience while playing, please visit the the PTR Bug Report forum.
For additional information about the PTR, click here.
Table of Contents:
PTR-ONLY CHANGES
- Items
- The minimum range that an affix can roll on an Ancient Item has been increased(エンシェントアイテムのaffixがロールされる下限値を増やしました。)
- Wizard
- Fixed an issue that prevented DoT damage from building up toward the infinite Firebird’s DoT(Firebird’sセットの無限DoTにDoTダメージが蓄積されなかった問題を修正しました。)
- Fixed an issue that prevented the initial damage done by a Fire spell from counting toward the Firebird’s DoT(最初のダメージが火属性スペルであった場合にFirebird’sセットのDoTとして考慮されていなかった問題を修正しました。)
- Adventure Mode
- The Gold and XP rewards for completing a Rift of Trials have been significantly reduced(トライアルが完了した際に得られるゴールドとXPの量を大幅に減らしました。)
- Achievements
- Conquests
- Boss Mode
- Iskatu is no longer required for this Conquest(Iskatuはこのコンクエストの必要条件にはなりません。)
- Worlds Apart
- Iskatu is no longer required for this Conquest(Iskatuはこのコンクエストの必要条件にはなりません。)
- Boss Mode
- Conquests
- Monsters
- Treasure Goblins
- Special Treasure Goblin packs will now spawn with a mixture of random special goblins and regular goblins(Special Treasure Goblin packsはスペシャルなゴブリンと通常のゴブリンがランダムで混ざって出現します。)
- Treasure Goblins
GENERAL
- A message will now display in chat when a Treasure Goblin has been killed or escaped(Treasure Goblinを倒すか逃げられるとチャットにその旨のメッセージが表示されます。)
- Players can no longer go Brawling while a Greater Rift they paid to enter is open
(Greater Riftを開くためにキーを消費したプレイヤーはBrawlingには参加できなくなります。) - The “Monster Kills grant X experience” affix is now multiplied by game difficulty(”Monster Kills grant X experience”のaffixで得られるXPが難易度設定によって倍加します。)
- Healing
- The “Healing” stat on the character sheet has been replaced with “Recovery”(キャラクターシートの”Healing”の名称が”Recovery”に変わりました。)
- Recovery is an estimate of how much Toughness you are expected to be able to recover in combat and is calculated using a combination of your Healing, Life, and Toughness(Recoveryは戦闘中にどれくらいのToughnessを回復できるのかという期待値で、Healing, Life, Toughnessとの組合せをもとに算出されます。)
- The Healing number will still be viewable in the character sheet if you mouse over the Recovery stat(従来のHealingはRecoveryにマウスオーバーさせることで確認することができます。)
- Life per Vitality has been increased from level 67 to 70(レベル67~70におけるVitality 1ポイントあたりのライフを増やしました。)
- Base Life at level 70 has been increased(レベル70における基本のライフを増やしました。)
- Healing from Health Globes has been reduced(ヘルスグローブによるHealingの回復量を減らしました。)
- Pet and Follower Life has been increased(ペットとフォロワーのライフを増やしました。)
- The “Healing” stat on the character sheet has been replaced with “Recovery”(キャラクターシートの”Healing”の名称が”Recovery”に変わりました。)
- Social
- The total number of players in a Community and in Community chat will now be displayed on the roster page(コミュニティのトータルメンバー数とチャット人数がロスターページに表示されます。)
- The presence information displayed in Clan and Community rosters, and the Friends List is now more detailed(クラン、コミュニティのロスターにプレイヤーの現在情報が表示されます。フレンドリストの情報が詳細になりました。)
- The Clan Roster will now display the duration that a member has been offline(クランのロスターにはメンバーのオフライン期間が表示されます。)
- The Clan Roster can now be sorted by offline duration(クランのロスターはオフライン期間で並び替えることができます。)
CLASSES
- General
- Improvements have been made to the prioritization of abilities that utilize damage shields (e.g. cheat deaths, absorb shields, and % Damage Reduction)(ダメージ防御に役立つ能力が発動する優先順位を改善しました。例:cheat deaths, absorb shields, % Damage Reduction)
- Pets
- Several monster attacks that are intended to be avoided by players that weren’t already dealing reduced damage to pets now deal significantly less damage to pets(プレイヤーによって回避されやすいモンスターの攻撃がありますが、それらの中で、まだペットへのダメージ軽減措置がとられていない攻撃のダメージを大幅に減らしました。)
- Barbarian
- Active Skills
- Frenzy
- Skill Rune – Vanguard
- Movement speed increased from 15% to 25%(移動スピードが15%から25%増しになります。)
- Skill Rune – Vanguard
- Furious Charge
- Skill Rune – Dreadnought
- Has been redesigned(再設計しました。)
- Now grants Furious Charge two charges(Furious Chargeが2発分チャージされます。)
- Has been redesigned(再設計しました。)
- Skill Rune – Dreadnought
- Frenzy
- Active Skills
- Demon Hunter
- Active Skills
- Chakram
- Skill Rune – Serpentine
- Damage type changed from Poison to Cold(ダメージ属性がPoisonからColdになります。)
- Skill Rune – Serpentine
- Evasive Fire
- Skill Rune – Parting Gift
- Damage type changed from Poison to Physical(ダメージ属性がPoisonからPhysicalになります。)
- Skill Rune – Parting Gift
- Grenade
- Skill Rune – Gas Grenades
- Has been removed(廃止しました。)
- Replaced with “Cold Grenade”(”Cold Grenade”へと変更になります。)
- Leaves behind a puddle of cold on the ground that Chills enemies for 3 seconds(冷気の塊を作り出しその上にいるエネミーを3秒間チルさせる。)
- Deals Cold damage(Cold属性のダメージを与えます。)
- Skill Rune – Gas Grenades
- Multishot
- Skill Rune – Suppression Fire
- Has been redesigned(再設計しました。)
- Now causes Multishot to knockback the first 2 enemies hit(Multishotは最初にヒットしたエネミー2体をノックバックします。)
- Has been redesigned(再設計しました。)
- Skill Rune – Suppression Fire
- Sentry
- Has been redesigned(再設計しました。)
- Cooldown has been removed(クールダウンを廃止しました。)
- Now has 2 charges, with a recharge time of 8 seconds(2チャージを所持可能で、8秒毎に1チャージが充填されます。*1体設置で1チャージ消費)
- Recharge time is affected by cooldown reduction(チャージの再充填はCDRの影響を受けます。)
- Hatred cost reduced from 30 to 20(Hatredのコストを30から20に減らしました。)
- Has been redesigned(再設計しました。)
- Smoke Screen
- Cooldown increased from 2 to 3 seconds(クールダウンを2から3秒に増やしました。)
- Skill Rune – Choking Gas
- Has been removed(廃止しました。)
- Replaced with “Vanishing Powder”(”Vanishing Powder”へと変更になります。)
- Removes the Discipline cost(Discplineが消費されなくなります。)
- Increases the cooldown to 8 seconds(クールダウンが8秒に増えます。)
- Spike Trap
- Skill Rune – Echoing Blast
- Damage type changed from Poison to Cold(ダメージ属性がPoisonからColdになります。)
- Skill Rune – Echoing Blast
- Chakram
- Passive Skills
- Custom Engineering
- Has been redesigned(再設計しました。)
- Now increases the maximum number of charges and active Sentries from 2 to 3(チャージの最大所持数とセントリーの最大設置数が2から3に増えます。)
- Has been redesigned(再設計しました。)
- Night Stalker
- Has been redesigned(再設計しました。)
- Now causes your primary skills to generate an additional 4 Hatred(プライマリスキルを使うと4 Hatredを生成します。)
- Has been redesigned(再設計しました。)
- Custom Engineering
- Active Skills
- Monk
- Active Skills
- Epiphany
- Bug Fixes
- Fixed an issue that could sometimes cause players to get stuck on a wall when teleporting with Epiphany(Epiphanyによるテレポート時に壁にスタックすることがある問題を修正しました。)
- Bug Fixes
- Epiphany
- Active Skills
- Witch Doctor
- Active Skills
- Haunt
- Skill Rune – Grasping Spirit
- Has been removed(廃止しました。)
- Replaced with “Poisoned Spirit”(”Poisoned Spirit”へと変更になります。)
- Haunted enemies take 20% increased damage from all sources(とり憑かれたエネミーはあらゆる攻撃による被ダメージが20%増しになります。)
- Damage type changed from Cold to Poison(ダメージ属性がColdからPoisonになります。)
- Skill Rune – Grasping Spirit
- Haunt
- Active Skills
- Wizard
- Active Skills
- Hydra
- Significantly
Greatlyincreased the amount of Hydra attacks per cast(Hydraはキャストあたりの攻撃回数が著しく増えました。) - Attack Speed now affects how fast each Hydra head attacks(Attack SpeedがHydraの攻撃速度に影響するようになります。)
- Weapon damage reduced from 195% to 165%
105%(武器ダメージを195%から165%に減らしました。) - Skill Rune – Arcane Hydra
- Weapon damage reduced from 245% to 205%
130%(武器ダメージを245%から205%に減らしました。)
- Weapon damage reduced from 245% to 205%
- Skill Rune – Blazing Hydra
- Damage dealt over time no longer scales with Attack Speed(DoTダメージがAttack Speedによりスケーリングされることはなくなります。)
- Weapon damage reduced from 185% to 155%
100%(武器ダメージを185%から155%に減らしました。)
- Skill Rune – Frost Hydra
- Weapon damage reduced from 275% to 255%
135%(武器ダメージを275%から255%に減らしました。)
- Weapon damage reduced from 275% to 255%
- Skill Rune – Lightning Hydra
- Weapon damage reduced from 305% to 255%
135%(武器ダメージを305%から255%に減らしました。)
- Weapon damage reduced from 305% to 255%
- Skill Rune – Mammoth Hydra
- Weapon damage reduced from 400% to 330%
295%(武器ダメージを400%から330%に減らしました。)
- Weapon damage reduced from 400% to 330%
- Significantly
- Hydra
- Active Skills
- Bug Fixes
- Fixed an issue that prevented players from being healed by Life per Kill when an enemy was killed by a pet(ペットがモンスターを倒すとLife per Killによるヒール効果が反映されなかった問題を修正しました。)
ITEMS
- Life on Hit and Life Regeneration have been increased by 25% at all levels(Life on HitとLife Regenerationの回復量を全てのレベルで25%増やしました。)
- The rarity of the rarest Legendary items in the game has been reduced(ゲーム内で最もレアなレジェンダリアイテムのレアリティを減らしました。*ドロップレート変更?)
- The stack size of Crafting Materials and Gems has been increased from 1000 to 5000(クラフト素材とジェムのスタック数を1000から5000に増やしました。)
- Ancient items have been added to the game
- Ancient items are more powerful versions of Legendary items(エンシェントはレジェンダリをパワフルにしたバージョンです。)
- Ancient items roll from increased value ranges for certain affixes(エンシェントではいくつかのaffixの可変値が増えています。)
- Ancient Mojos, Orbs, and Shields roll with increased Damage or Shield Block values(Ancient Mojos, Orbs, Shieldsでロールされるダメージとブロック性能が増加します。)
- Ancient items can now drop at Torment I or higher(エンシェントはTorment I以上の難易度でドロップします。)
- The drop chance will increase with each Torment level(Tormentのレベルが上がればドロップチャンスも増えます。)
- Any Legendary or Set item has a chance to be dropped or crafted as an Ancient item(あらゆるレジェンダリとセットアイテムがエンシェントとしてドロップする可能性があります。クラフトも同様です。)
- Legendary or Set items purchased from Kadala have a chance to be an Ancient item(Kadalaから入手する際にもエンシェントになる可能性があります。)
- Band of Untold Secrets
- No longer drops(ドロップしなくなります。*原因不明)
- Bottomless Potion of Fear
- New Legendary potion
- Fears enemies within 12 yards for 3-4 seconds on use(使用すると12ヤード内のエネミーを3-4秒間恐慌状態にする。)
- Shard of Hate
- Legendary power is no longer affected by Proc coefficients(ユニークパワーはプロック係数の影響を受けなくなります。)
- Can now proc more frequently(よりユニークパワーが頻繁に発生します。)
- Several existing Legendary items have been updated to include a unique Legendary power(いくつかの既存レジェンダリにユニークパワーを付けるなどのアップグレードを行いました。)
- Note: Existing items will not be affected by the following changes. Only new versions of the items will roll with the added Legendary power.(但書:既存のアイテムには下記の変更は反映されません。新たに追加されるユニークパワーは新規にドロップしたアイテムにのみ付きます。)
- Broken Crown
- Legendary power added
- Whenever a gem drops, a gem of the type socketed into this item also drops(ジェムが落ちるたびに、ソケットに嵌めているタイプのジェムもドロップする。)
- The additional gem that is dropped will be of the same quality level as the original gem that was dropped(このジェムのレベルは最初に落ちたジェムのレベルと同等になります。)
- Whenever a gem drops, a gem of the type socketed into this item also drops(ジェムが落ちるたびに、ソケットに嵌めているタイプのジェムもドロップする。)
- Legendary power added
- Class-Specific Items
- Barbarian
- The Legacy of Raekor
- (2) Set Bonus
- The first enemy hit by Furious Charge takes 100% additional damage(Furious Chargeが最初にヒットしたエネミーに100%の追加ダメージを与えます。)
- (4) Set Bonus
- Furious Charge gains the effect of every rune(Furious Chargeに全てのルーンが適用されます。)
- (5) Set Bonus
- Enemies hit by Furious Charge take 3000% weapon damage over 3 seconds(Furious Chargeがヒットすると3秒間で武器ダメージ3000%(DoT)を与えます。)
- Note: This DoT cannot crit, your Critical Hit Chance and Critical Hit Damage will be calculated into its damage(このDoTダメージではクリットしませんが(黄色にならない)、CHCとCHDはダメージ算出に考慮されています。)
- (2) Set Bonus
- The Legacy of Raekor
- Demon Hunter
- Embodiment of the Maruader
- Philosophy note: The following changes are not intended to be a nerf to Demon Hunters or the Embodiment of the Marauder set and additional tuning may be necessary(PTRの方針:今回の変更はDHやMarauder setのnerfを意図したものではありません。また、今後も調整が必要になるかもしれません。)
- Has been redesigned(再設計しました。)
- (2) Set Bonus
- Now increases the damage of your Hatred generators by 40% for every Sentry you have active(Hatred生成スキルのダメージが設置中のセントリーごとに40%増加する。)
- (6) Set Bonus
- Sentries now cast your Hatred spenders every time you do and deal 100% increased damage(スペンダーをセルフキャストするとセントリーも同じスペンダーを撃ち、そのダメージが100%増加する。)
- (2) Set Bonus
- Helltrapper
- The Caltrops, Sentries, and Spike Traps summoned by this item can no longer exceed the normal cap of those skills(各スキルで設置できる数の上限を超えてCaltrops, Sentry, Spike Trapが出現することはありません。)
- Embodiment of the Maruader
- Monk
- Monkey King’s Garb
- Philosophy note: With only some minor adjustments to supporting gear, build, and playstyle, Monks with four pieces of the updated Monkey King’s Garb should be able to match or even exceed their previous best Greater Rift time and level. With a complete optimization of the new Set bonuses, Monks should easily (or at least reliably) exceed their previous best Greater Rift time and level.(PTRの方針:サポートギア、ビルド、プレイスタイルを微調整するだけで、アップデートされたSunwuko setを装備したモンクは以前のGreater Riftの結果を上回るはず(べき)です。このセットボーナスの最適化が完了すれば、モンクは容易に(少なくともより確実に)GRの自己ベストを更新することができるはず(べき)です。)
- Has been redesigned
- (2) Set Bonus
- Casting Cyclone Strike, Exploding Palm, Lashing Tail Kick, Tempest Rush, or Wave of Light causes a decoy to spawn that taunts nearby enemies and then explodes for 1000% weapon damage(Casting Cyclone Strike, Exploding Palm, Lashing Tail Kick, Tempest Rush, Wave of Lightを使用するとデコイが出現します。付近のエネミーを挑発で引きつけ、その後は武器ダメージ1000%で爆発します。)
- Decoy explosion now deals the damage type of your highest +% Elemental Damage(デコイの爆発が与えるダメージの属性は最も高い+% Elemental Damageが適用されます。)
- (4) Set Bonus
- When your decoys explode, you gain a buff that increases the damage of Cyclone Strike, Exploding Palm, Lashing Tail Kick, Tempest Rush, and Wave of Light by 500% for 3 seconds
Enemies hit by the decoy explosion take 500% more damage from your Cyclone Strike, Exploding Palm, Lashing Tail Kick, Tempest Rush, and Wave of Light abilities for 3 seconds(デコイが爆発すると、Cyclone Strike, Exploding Palm, Lashing Tail Kick, Tempest Rush, Wave of Lightにバフがかかり、3秒間、ダメージが500%になります。)
- When your decoys explode, you gain a buff that increases the damage of Cyclone Strike, Exploding Palm, Lashing Tail Kick, Tempest Rush, and Wave of Light by 500% for 3 seconds
- (2) Set Bonus
- Sunwuko’s Shines
- Now rolls with a guaranteed empty socket rather than Attack Speed(アタックスピードではなくソケットが必ずロールされます。)
- Monkey King’s Garb
- Witch Doctor
- Carnevil
- Bug Fixes
- Poison Darts cast by Fetishes should now properly benefit from your +% Poison Dart damage(フェティッシュがキャストする毒矢に+% Poison Dart damageボーナスが正しく適用されます。)
- Bug Fixes
- Carnevil
- Wizard
- Firebird’s Finery
- (6) Set Bonus
- The infinite DoT no longer deals damage to Rift Guardians if the player gets too far away(プレイヤーとRift Guardianとの距離が離れすぎた場合、無限DoTはダメージを与えなくなります。)
- Going back within the allowed range should resume the DoT damage(範囲内に戻ることで再びDoTダメージが入り続けます。)
- (6) Set Bonus
- Firebird’s Finery
- Barbarian
- New Seasonal Legendary Items
- Note: Seasonal items will be available exclusively to Seasonal characters until the conclusion of Season 2(但書:シーズンアイテムはシーズン2終了まではシーズンのみで入手可能です。)
- New Legendary Gems have been added
- Esoteric Alteration
- Gain 10% non-Physical damage reduction(non-Physicalダメージを10%軽減します。)
- Upgrade rank grants: +0.5% non-Physical damage reduction(この%はランクが上がるごとに+ 0.5%上昇します。)
- Rank 25 unlocks: While below half Life, your resistances to Cold, Fire, Lightning, Poison, and Arcane are increased by 75%(ランク25ボーナス:ライフが半分未満の間は、Cold, Fire, Lightning, Poison, Arcane属性のレジストが75%増加する。)
- Gem of Ease
- Monster kills grant +500
+1,000 experience(モンスターを倒すと経験値+500を得る。)- This is multiplied by the difficulty multiplier(経験値の量は難易度により増加します。)
- This is intended to be an exorbitant amount of experience for a low level character(これは低レベルのキャラクターが大量の経験値を稼げるようにすることが目的です。)
- For example:
- A level 1 monster grants 40 experience(レベル1のモスターを倒すと40 expを獲得する。)
- A level 55 monster grants 8,700 experience(レベル55のモンスターを倒すと8,700 expを獲得する。)
- A level 60 monster grants 18,700 experience(レベル60のモンスターを倒すと18,700 expを獲得する。)
- Upgrade rank grants: +50
+1experience per kill(ランクが上がるごとに獲得経験値が+50 exp上昇する。) - Rank 25 unlocks: Level requirement reduced to 1(ランク25ボーナス:すべての?アイテムの装備要求レベルが1になる。)
- Monster kills grant +500
- Molten Wildebeest’s Gizzard
- Regenerates 10,000 Life per Second(1秒あたり10,000のライフが回復する。)
- Upgrade rank grants: +1000 Life per Second(ランクが上がると回復量が+1000/秒増加する。)
- Rank 25 unlocks: After not taking damage for 4 seconds, gain an absorb shield for 200% of your total Life per Second(4秒間ダメージを受けなかった場合、1秒につきトータルライフの200%分のダメージ吸収シールドを得る。)
- Esoteric Alteration
- Class-Specific Items
- Crusader
- Belt of the Trove
- New Legendary Belt
- Every 6-8 seconds, Bombardment is cast on a random nearby enemy(6-8秒ごとにBombardmentをランダムで付近のエネミーへ落とします。)
- Belt of the Trove
- Demon Hunter
- Odyssey’s End
- New Legendary Bow
- Enemies snared by Entangling Shot take 20-25% more damage from all sources(Entangling Shotで足止されたエネミーへの全てのダメージ源が20-25%増加する。)
- Odyssey’s End
- Wizard
Ranslor’s FollyNew Legendary BracersEnergy Twister periodically pulls in an enemy within 30 yards(Energy Twisterが定期的に30ヤード内のエネミー1体を吸い込む。)An enemy can only be pulled in this way once every 5 seconds(エネミーを吸い込む頻度は5秒に1体です。)
Note: These are currently still using the place holder name “Energy Twister Bracers”(今のところは”Energy Twister Bracers”という仮称になっています。)- Halo of Arlyse
- New Legendary Ring
- Your Ice Armor now provides 50-60% Melee Damage Reduction and automatically casts Frost Nova whenever you take 10% of your Life in damage(Ice Armorが近接ダメージの50-60%を軽減します。また、ライフ10%分のダメージを受けると常にFrost Novaを自動的にキャストします。)
- Several existing class-specific Legendary items have been updated to include a unique Legendary power(いくつかのクラス専用アイテムにユニークパワーが追加されるなどアップグレードされました。)
- Note: Existing items will not be affected by the following changes. Only new versions of the items will roll with the added Legendary power.(但書:既存のアイテムには下記の変更は反映されません。新たに追加されるユニークパワーは新規にドロップしたアイテムにのみ付きます。)
- Barbarian
- The Undisputed Champion
- Legendary power added
- Frenzy gains the effect of every rune(Frenzyにすべてのルーンが適用されます。)
- Legendary power added
- The Undisputed Champion
- Monk
- Gungdo Gear
- Legendary power added
- Exploding Palm’s on-death explosion applies Exploding Palm(Exploding Palmで死んだエネミーの爆発にExploding Palmの効果が適用される。)
- Legendary power added
- Gungdo Gear
- Witch Doctor
- Wormwood
- Legendary power added
- Locust Swarm is cast on a nearby enemy every second(Locust Swarmが毎秒付近のエネミーにキャストされる。)
- Now rolls with +20-25% Poison skill damage as one of its four primary affixes(プライマリに+20-25% Poison skill damageが付く。)
- Legendary power added
- Wormwood
- Crusader
- Bug Fixes
- Fixed an issue that allowed damage from Gem of Efficacious Toxin to be reflected back onto the player(Gem of Efficacious Toxinの反射ダメージがプレイヤーに反映されていた問題を修正しました。)
- Fixed an issue that prevented the damage bonus from Bane of the Trapped from being applied to enemies that are Blinded or Charmed(盲目、チャーム効果が発生しているエネミーにBane of the Trappedのボーナスが適用されていなかった問題を修正しました。)
- Fixed an issue that prevented Invigorating Gemstone from correctly reducing your damage taken while Frozen or Blind(プレイヤーが凍結、盲目状態の時にInvigorating Gemstoneのダメージ軽減効果が正しく適用されていなかった問題を修正しました。)
- Fixed an issue that prevented Invigorating Gemstone from correctly healing you when you are hit by a Blind effect(盲目効果のある攻撃がヒットした時に、Invigorating Gemstoneの回復効果が正しく機能していなかった問題を修正しました。)
- Fixed an issue that prevented the damage bonus from Bane of the Trapped from increasing the damage dealt by clones created by the Monkey King’s Garb(SunwukoセットのクローンによるダメージにBane of the Trappedのボーナスが適用されなかった問題を修正しました。)
ACHIEVEMENTS
- Season 2 Conquests have been added
- The Lord of Bells is no longer required to complete “You’re Not The Boss Of Me”(Ther Lord of Bellsを獲得するために”You’re Not The Boss Of Me”を完了している必要はありません。)
ADVENTURE MODE
- The New Tristram town hub now has an improved layout(Act 1のTristram townはレイアウトが改善されました。)
- Note: The changes apply to Adventure Mode only(但書:この変更はアドベンチャーモードのみです。)
- Whimsydale is now more rewarding(シークレットエリアのWhimsydaleの報酬が改善されました。)
- Bounties & Events
- Bounties that were disabled after Patch 2.1.0 have been re-enabled(2.1.0以降に使用不可だったバウンティーが復活しました。)
- The following events have received several changes, including changes to their completion requirements(以下のイベントはクリアの達成条件などが変更されています。)
- A Miner’s Gold
- The Jar of Souls
- The Matriarch’s Bones
- The Miser’s Will
- The Scavenged Scabbard
- Clear the Barracks
- Changes have been made to the first floor of The Barracks to make it easier to locate the second floor(The Barracksの1階には2階を見つけやすくするための変更を行いました。)
- Nephalem Rifts
- Players can no longer resurrect at checkpoint(プレイヤーがチェックポイントで復活する必要はなくなります。)
- Players now resurrect at corpse after a delay(プレイヤーは死体がある場所で遅れて復活することができます。)
- The respawn timer will increase with every death(リスポーンタイマーは死亡するたびに増えていきます。)
- The amount of Gold and Experience awarded upon completion of a Greater Rift has been increased(Greater Riftを完了した時に得られる経験値とゴールドの報酬を増やしました。)
- Known Issue: Greater Rifts from level 26 on are currently more rewarding than intended and will be adjusted(既知の不具合:GR 26の以降の報酬が意図したよりも多くなっているので今後調整します。)
- Many maps have received changes to the way their layouts can be generated for Nephalem and Greater Rifts(多くのマップがNephalemとGreater Riftsで生成されるレイアウトに変更が加えられています。)
- Monsters
- Monster density has been increased in several Greater and Nephalem Rifts(いくつかのGreaterとNephalem Riftでモンスターの密度が高くなりました。)
- Monster damage in Greater Rifts level 26 and higher has been reduced(GR 26以降のレベルではモンスターのダメージが減少しています。)
- The following Rift Guardians have received several changes; they should less be frustrating, but still dangerous(以下のRift Guardianは戦闘時のフラストレーションが減りましたが、これまで同様危険な存在です。)
- Bloodmaw
- Bloodmaw presented an unchallenging and unfair fight due to a combination of one-shot damaging abilities, stuns, and AoE damage. His Leap attack has been modified to address these concerns, but will trigger more often to make the fight feel more dynamic.(Bloodmawとの戦いはスタン、エリア攻撃、ワンショットキルなどのコンビネーションにより、アンフェアなものでした。これらを念頭に置いてリープアタックを調整しましたが、戦闘をダイナミックにするために、よりリープを使う頻度は増えています。)
- Erethon
- Erethon has received minor changes to his dash attack. The AoE element has been replaced with a ranged attack to give more challenge to ranged characters.(Erethonのダッシュアタックを微調整しました。範囲攻撃はレンジドキャラクターでの戦いがよりチャレンジングになるように遠隔攻撃へと変更しました。)
- Rime
- Rime was an unfair opponent for melee players. The fight has been restructured so that his AoE can no longer overlap and the duration of each has been reduced. In addition, his ranged attack should be more threatening to ranged characters.(Rimeはメレーキャラクターにとってアンフェアな存在でした。範囲攻撃が重複することはなくなり、持続時間も短くなります。更に遠隔攻撃はレンジドキャラクターにとってはより脅威となるはずです。)
- Bloodmaw
- Pylons
- Pylons are now less likely to spawn next to each other(パイロンが隣接した状態で出現しにくくなります。)
- Conduit Pylon
- Now deals damage based on player Weapon Damage(パイロンが与えるダメージは武器ダメージが基になります。)
- Now attacks a limited number of targets(ターゲットできる数が限定されます。)
- Will now attack the same target less frequently(同じターゲットへの攻撃頻度が減ります。)
- Shield Pylon
- Now reflects damage back to attackers(ダメージを攻撃してきたエネミーに反射します。)
- Speed Pylon
- Duration has been increased from 30 seconds to 1 minute(持続時間が30秒から1分に増えました。)
- Now knocks enemies into the air and deals damage to them(エネミーをノックアップさせダメージを与えます。)
- Now breaks Waller for the full duration(効果が持続している間はWallerを通り抜けることができます。)
- Now breaks destroyable objects (e.g. Doors, Barrels, etc.)(破壊可能なオブジェクトを破壊します。ドアやバリケード等。)
- Realm of Trials
- The time between waves has been shortened(ウェーブの間隔を短くしました。)
- Minor changes have been made to the types of monsters that can spawn(出現するモンスターの種類を若干変更しました。)
- Rewards now scale based upon the rank of the Keystone you receive(リワードは入手できたKeystoneのランクをもとにスケーリングされます。)
- Keystone of Trials no longer plays the Legendary item sound, or displays the Legendary item minimap icon when dropped(トライアルキーがドロップした時のピング音を消しました。また、ミニマップにもスターが表示されることはありません。)
- Bug Fixes
- Fixed an issue that allowed Follower skills to be changed while in a Greater Rift(Greater Rift内でフォロワーのスキルを変更できた問題を修正しました。)
CRAFTING
- Blacksmith
- Salvage All will no longer salvage items that are currently Transmogrified or have gems socketed(トランスモグ状態のアイテムとジェムが嵌っているアイテムは一括サルベージができなくなります。)
FOLLOWERS
- Templar
- Bug Fixes
- Fixed an issue that caused Inspire to grant an incorrect amount of Wrath regeneration(InspireのWrath回復量が間違っていた問題を修正しました。)
- Bug Fixes
MONSTERS
- The Extra Health and Vampiric monster affixes have been removed from the game(モンスター用affixのExtra HealthとVampiricを廃止しました。)
- Anarch
- Maximum dash range has been reduced(ダッシュの最大距離を短くしました。)
- Now has a short dash that will be used at close range(近距離ではショートダッシュを使ってきます。)
- Corrupted Angel
- Maximum dash range has been reduced(ダッシュの最大距離を短くしました。)
- Unholy Shield has been removed(Unholy Shieldは廃止しました。)
- Inferno Zombie
- Reduced this monsters XP, damage and survivability to bring it in line with other zombies(このモンスターから得られる経験値を減らしました。ダメージとサバイバビリティは他のゾンビと同レベルになりました。)
- Punisher
- Maximum leap range has been reduced(リープの最大距離を短くしました。)
- Stun duration has been reduced(スタンしている時間を減らしました。)
- Treasure Goblins
- New Treasure Goblins have been added to the game
- Be on the lookout for the Jewel Hoarder, the Blood Thief, the Odious Collector, and another Malevolent little bugger(Jewel Hoarder, the Blood Thief, the Odious Collector、その他のMalevolent達に目を光らせてください。 )
- The new Treasure Goblins can only be found in Adventure Mode(新しいトレジャーゴブリンはアドベンチャーモードのみ登場します。)
- Now always appear in front of a portal(常にポータルの前に現れます。)
- Now have a special minimap icon(専用のミニマップアイコンが表示されます。)
- Now only drop their best loot on Torment I difficulty or above(ベストなルート品はTorment I以上でドロップします。)
- Some changes have been made to the way Treasure Goblins try to escape(トレジャーゴブリンの逃げ方をいくつか変更しました。)
- New Treasure Goblins have been added to the game
http://us.battle.net/d3/en/blog/16802653/patch-212-ptr-patch-notes-11-18-2014